lutego 21, 2017

Wotum nieufności - Remigiusz Mróz


Nie lubię książek o politykach. Są dla mnie za nudne i strasznie mnie irytują. Na okładce Wotum nieufności widnieje hasło: "Polskie House od Cards" i to mnie trochę zniechęciło, bo przez House of Cards nie udało mi się przebrnąć. Jednak przyciągnęło mnie nazwisko Mroza, który jeszcze nigdy mnie nie zawiódł. Do teraz. 

Przez pierwsze dwanaście rozdziałów nie wiedziałam o co chodzi i miałam ochotę rzucić książką o ścianę. Ja rozumiem, że historia musi się rozkręcić, ale takiego „rozbiegu” do sedna sprawy to dawno nie czytałam. Marszałek sejmu Daria Seyda budzi się w pokoju hotelowym nic nie pamiętając. Wkrótce będzie musiała zmierzyć się z wyzwaniem sterowania państwem po nagłej rezygnacji obecnego prezydenta. Zbliża się też kampania wyborcza, w której o prezydenturę staną między innymi Daria Seyda i Partyk Hauer, młody polityk zyskujący coraz większą popularność w mediach społecznościowych. 

To właśnie ta dwójka najbardziej mi się spodobała. Nie są postaciami bez wad i nie wahają się przed wzajemnym obrzucaniem błotem w kampanii. Wkrótce połączy ich jeden dziwny polityczny spisek, który został przez kogoś zgrabnie zatuszowany. Wydaje mi się, że autor za bardzo się rozdrabniał i skupiał na szczegółach. Czytanie po raz setny co na kolejne zdrowe śniadanie je Hauer i jakie to cudowne są filmiki na Snapchacie po pewnym czasie lekko mnie irytowało. 

Podobał mi się wątek wplecenia zagrożenia ze strony Rosji. Rosja zawsze jest dobrym wyborem jeśli chodzi o wprowadzenie zamętu w polityce i nie tylko. Trochę żałowałam, że Putin został pominięty, czy też raczej zdetronizowany, ale chyba rozumiem tę decyzję. Jednak trochę dziwnie było czytać wzmianki o Obamie, Trumpie, Merkel i prezydencie nie-Putinie w Rosji. 

Trudno było mi przebrnąć przez opisy różnych partii politycznych, oczywiście innych niż w rzeczywistości oraz ich wzajemnych relacji. Połapanie się we wszystkim zajęło mi strasznie dużo czasu. Akcja rozkręciła się na dobre od połowy i poczułam czystą ciekawość co do losów bohaterów. Końcówka jest super i od razu nas zachęca do sięgnięcia po tom drugi. Czy ja po niego sięgnę? Chyba tak. Jak już mniej więcej „zaczaiłam” o co w tej polityce chodzi to mam nadzieję, że będzie się działo. 

Czy polecam? Dla zainteresowanych polityką książka będzie idealna. Reszta może się nieco zmęczyć, bo są nużące i przegadane fragmenty w pierwszej połowie książki, które przynajmniej mnie – politycznego laika – trochę wymęczyły. Całość wypadła nieźle, a końcówka nico zatarła moje początkowe wątpliwości.

Szczegóły:
Tytuł: Wotum nieufności
Tom: 1
Cykl: W kręgach władzy
Autor: Remigiusz Mróz
Wydawnictwo: Filia
Liczba stron:  624

Brak komentarzy: